Translate

lørdag den 23. februar 2013

Weekend

Hvad har vi lavet i dag?
Ingenting.
Eller...
Næsten ingenting.

Det er noget jeg øver mig på. Altså, at lave ingenting, når vi har fri.
Og jeg er ikke god til det.

Tempo.

Tempo er vigtigt for mig. Effekt er vigtigt for mig. Og effektivitet. Jeg har kort fra tanke til handling.

Men sådan er det ikke for Arthur. Han har ikke travlt, han skal ikke noget. Faktisk skal han helst ikke noget. Han trives bedst, når vi har fri og han er hjemme.
"Hvad skal vi i dag?" - Spørger han, når han vågner og stadig ligger søvndrukken i sit sørøversengetøj. Hans yndlingssvar er: "Ingenting".

Men det her "Ingenting" er et kompromis. For jeg har egentlig et stort behov for, at der skal ske noget, når vi har fri. At vi skal ud og være sammen med mine veninder, deres børn, drikke kaffe på caféerne, tage på udflugt til Experimentarium, Zoo eller i biografen... Jeg har brug for, at tanke op på det personlige plan. Og jeg har brug for, at have nogle sjove og hverdagsadspredende oplevelser med mine børn. Jeg har så mange mennesker jeg gerne vil se og være sammen med, når jeg har fri. Mennesker jeg savner og gerne vil bevare meningsfulde relationer til. Noget der udfordres...
Fordi der ikke er timer nok.
Fordi jeg bruger min tid med mine børn.
Fordi Arthur har brug for "Ingenting".

Det er svært, for det betyder, at jeg skal lære, at sige: "Nej" til det vi ikke kan, det vi ikke vil og det vi ikke bør.

Så nu vil jeg genlæse dette indlæg fra Udfordret.dk et par gange mere, inden jeg går i seng.
I morgen vil jeg lave ingenting, eller i hvert fald prøve.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar